lördag 3 januari 2015

blåser lite, springa eller inte springa? Grekland o mannequin

ja det är inte så farligt längre men visst blåser det ju lite fortfarande. funderar på att ge mig ut i spåret o springa lite får se om jag inte blåser bort...

Jag Jonte Peng och lille sonen A har varit ute en runda i byn. Som vanligt hamnade vi på La Cafe o åt lunch. Idag tog vi en grekisk sallad o det bästa är ju att Jonte Peng inte gillar oliver, det blir ju fler till mig (JIPPI).

OM jag nu kommer hem efter springeturen så ska jag fortsätta sy eller ja jag måste börja med att rensa på köksbordet och släpa fram rullkniven o skärplattan och sen ska det ju skäras till remsor (ja ibland är det så knasigt man skär remsor syr ihop dem för att sen skära itu o sy ihop) får se om jag hinner sy något idag eller om det blir morgondagens projekt. och nej jag kan inte visa vad jag gör nu risken är att hon som ska få det läser här <3

Fast imorgon ska jag ta en tur till grannbyn o hämta en sidensak som jag har längtat efter o äntligen hittat. Så gick det med att inte shoppa... men jag sa inte att jag skulle sluta jag sa att jag skulle dra ner på det ordentligt och det har jag redan gjort. Jag tänker efter före så är faktiskt nöjd. Hur går det då med socker o vete? Jo tack lite ont i huvudet o så, men det är kanske för att jag även minskar på kaffet just nu. Det är inte sunt med runt 10 koppar per dag. Nu är det max 3 så det gör ju sitt till. Nu tänker ni väl var för gör hon allt på en gång? Men det är ju lika bra att ta allt jobbig på en o samma gång för då kan det ju bara bli bra sen :-)


på väggen ser ni en bit av ett lapptäcke jag gjort...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar