söndag 4 januari 2015

skära, sy, Albert&Herbert La Cafe och sy sy sy och

jahaja nej inget springande idag. Har haft en toppendag trots det  hihihi. Jag har skurit remsor o skurit fint o sytt ihop (jahaja om det ska vara så noga) jag har börjat sy ihop det ska nålas tänkas o såklart sprättas en hel del när man sytt fel... och så sy ihop igen. Så det kommer ta ett antal dagar till.

När jag syr så har jag för vana att lyssna på en ljudbok (ja det orsakar ibland att jag syr fel o ibland att jag glömmer att sy helt o hållet). Idag började jag lyssna på Khaled Hosseinis Flyga drake och den första skivan var bra så nu längtar jag till imorgon då jag ska fortsätta sy/lyssna. DET är avslappning för mig. Det är så kul att sy och att lyssna på böcker. Kan verkligen rekommendera det. Ja jag rekommenderar alltså att komma på något som är avslappning och som ger energi, det är ju olika vad det är för dig o mig.

                                                    min symaskin o lilla syhörna
 lampan som ger mig ljus och lilla ormen som vakar över mig när jag syr
                                                      ja lite kan jag väl visa...


ja så ser jag ut när jag sytt klart trådar överallt

och mitt i allt så såg vi Jonte Pengs julklapp Albert& Herberts julkalender









Nu har jag ju inte sytt hela dagen det har jag inte. Jag har även haft nöjet att träffa en vän som bor i Kungsbacka som idag var på snabbvisit i Skåne. Hon skulle hämta sin hund som varit i Humlamaden o en kennel där. Lite kul för i Hemmestorp Fure som ligger väg i väg med Humlamaden där var det min farmor hade sin sommarstuga. Sånt sammanträffande. Så CF o jag vi fikade och snackade en bra stund och så rastade vi ju hennes hund mysig mysig dag idag.

Men kan konstatera att jag är lite sötsugen ikväll men det ignorerar jag o tar ett glas vatten till o en varm kopp the <3  Så nu önskar jag er en trevlig fortsättning på kvällen

So Long kära ni!

3 kommentarer:

  1. Ska absolut prova ljudbok!
    Junior-vm i hockey - say no more... =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart kvällen blir trevlig då skulle det ju också stå.

      Radera
    2. ja om man gillar hockey <3

      Radera