lördag 10 januari 2015

nervöst men är nog redo...

Ja så är jag registrerad på utbildningen vid Högskolan i Borås ett första steg ivf.
Känner mig nervös även om det ju inte är första gången jag studerar, men det hör väl till att man ska vara nervös innan.


har ivf köpt in ett block, en pärm, en datorryggsäck och så en bärbar dator. Kändes lite svårt att bära med mig min stationära dator så det fick bli så. = mindre klädinköp blir det.

Men nu ÄR jag faktiskt nöjd med kläder ett tag. Ska använda de jag har tills de är alldeles för stora då kan jag ju få köpa LITE nya. MEN då ska jag ha klurat ut vilken stil jag vill ha. Säkerligen inte de mollysar jag älskat länge för ändrar man storlek vet jag av erfarenhet att man även ändrar lite av sin stil.

och hur går då viktnedgången jo det går neråt det gör det. Efter nyår har det gått rätt bra det ska sägas <3 Så jag är nöjd med årets start. Tänker inte så mycket på det nu jag har haft så mycket att göra med att fixa lille As mat så har liksom glömt att äta lite då o då... o jo jag vet att man ska äta med jämna mellanrum, men ibland tappar man aptiten... eller jag skulle nog ha kunnat slänga i mig en massa skitmat men det har jag ju bestämt att jag INTE ska äta så då sk*t jag i det istället...

Sy har det också blivit en hel del och det är ju så himla kul att jag glömmer liksom omvärlden. Det går framåt och så gör även ljudboken som jag tycker är lite obehaglig emellanåt eller kanske obehaglig är fel ord men den berör mig djupt. DET gör den.

Nu lördagskväll och Jonte Peng, lille A och jag ska se en film. Får se vilken det blir. Store A är i Stockholm o besöker storebrorsorna o deras familjer. Kul att de har kontakt tycker jag och deras små måste ju träffa farbror A.

ha en härlig lördag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar