lördag 17 januari 2015

Vilken härlig dag.

Det har varit ett klart o soligt väder idag (jo det har varit blåsigt) det gillas. Vi var ute o promenerade i byn och åt lunch på La Cafe. Hem o så gav jag mig ut o sprang lite, var ju ett tag sedan så det kändes men gick helt OK. Sen fick jag hjälp av store A att se hur jag kan göra lite övningar hemma på min nya yogamatta. Toppen! och så har jag hittat att friskis här i byn har yoga tisdags förmiddagar så det ska jag testa. Nu är det bestämt till min 45 årsdag  så tänker jag vara fit. Sådetså! Då har jag lite mer än ett år på mig alltså :-) det ska gå.

Brukar gå upp i vikt när vi är på BRH, men detta året har jag istället gått ner 1 kg, MEN det kuligaste är att jeansen som var lite väl tighta innan BRH de är nästan lite lösa i midjan nu... ja jag gråter inte.

Jonte Peng är på spelkväll med kompisar ikväll och lille A sover över hos faster o farbror o katten Ove så store A o jag gick och provade en ny rätt hos La Cafe, tapas tallrik så gott. Lite som deras brunch tallrik men för kvällen istället. Den ska ätas fler gånger. Så mysigt det är att gå ut o äta med enbart store A. vi kan ju föra ett samtal och det är riktigt mysigt. När Jonte Peng o lille A är med så vet jag inte vad som händer men det går inte att föra samtal inte... Nu ska jag gå o lägga mig och läsa.

och jo jag har gjort en sak till ikväll. Jag har sorterat lite i mina garderober. Kläder börjar bli för stora och då ska de ut. Det är jag bestämd på man ska enbart ha kläder som passar en. Varken för stora eller för små ska hänga där.

Sov gott o ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar